close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

קלותקיעה, שופרות מיוחדים וקלים לתקיעה

מערכת שורשכה אב, תשעא25/08/2011

לפני ימי ראש השנה, שבהם עם ישראל שומע קול שופר, נפגשנו עם יצחק שכטר העוסק בשיווק השופרות המיוחדים בשם קלוּתְּקיעָה.

תגיות:
האדמו"ר מבעלז תוקע בשופר של קלותקיעה
צילום: יח"צ

סוד התקיעה
הסוד של ייצור שופרות קלים לתקיעה הוא במיון השופרות באופן מקצועי והתאמתם הספציפית לבעל התוקע, כמו כן השופרות עוברים עוד טיפול מיוחד להשבחת הקול ולהתאמת הפיה לבעל תוקע.
אני, אומר יצחק שמשווק את שופרות קלוּתְּקיעָה, סבור שהייחוד בשופרו של אדם לכל אדם יש את השופר המיוחד לו. ההתמחות שלי היא במיומנות המקצועית להתאים את השופר לשפתיו של בעל התוקע. המאמר התלמודי: "תקיעת שופר חכמה ואינה מלאכה" נתפס אצלי לא כפתגם, אלא כהוראה כללית,- כיצד יש לתקוע, והאיך נבחר לעצמנו שופר מתאים אשר תוקע בקלות. יצחק מסביר כי עקרונית ניתן להרעיש בכל שופר אם מפעילים עליו כח פיזי,אבל זהו גם המרשם הבטוח להיתקע באמצע
מבלי יכולת להמשיך. כדי לתקוע נכונה,יש להשתמש בשופר התואם למבנה שפתי התוקע, כך שהתוקע והשופר מתקשרים זה עם זה ללא הגבלות. יש גם כללים איך לתקוע מבלי להתאמץ, אבל ראשית זקוקים לשופר שמבנהו נכון ותואם.

איש שיחנו מדגיש כי מתוך נסיונו הרב, רק כ 10%- מכלל השופרות אכן נחשב כ"קלי תקיעה".

המטרה שלי, קובע יצחק, היא להעמיד עוד ועוד בעלי תוקע מומחים אשר קלטו את המושג "חכמה ואינה מלאכה" במלא המשמעות המקצועית. אמנם כשהתוקע לא מצליח,ישנם הזוקפים זאת למעשה שטן. אבל ההיפך הוא הנכון, - השטן מתרחק מבעל תוקע מיומן. אדרבה,תקיעות נכונות וראויות יכולות להבריח שטן ופגע רע. המהרי"ל ממגנצא כותב כי שופ"ר אי'ל נוטריקון, אי'ן ש'טן ו'אין פ'גע ר'ע.

למזהיר ולנזהר
יצחק מזהיר מרכישת שופרות מיובאים מהמזרח הרחוק וממדינות ערב המציפים את השוק ומחירם מפתה למדי. מלבד יתר החסרונות, השופר המיוצר במדינות אלו לעיתים קרובות נסדק וניקב במהלך הייצור ומתוקן בחומרים אקריליים שונים, לפעמים באמצעות ציפוי מלא או חלקי של השופר בפוליאסטר. ההלכה קובעת כי שופר כזה פסול לתקיעה בראש השנה וכמובן ברכתו, לבטלה.

לסיום, יצחק מספר לנו על יריד מיוחד למתחילים ומתלמדים שיחל ביום ראשון כח' אב החל משעה 5 אחה"צ ברח' קהילות יעקב 27, בני ברק.
מס' הטל' 052-7649168

לאתר של קלותקיעה, הקליקו.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה